miercuri, 22 ianuarie 2014

Si faimoasa rasturnare a Dacia Logan din 2005 la “testul elanului” ar fi fost regizata de ADAC, scrie presa germana

In contextul scandalului de mainipulare de la clubul auto german ADAC presa scrie ca si controversatul test al elanului care a dus in 2005 la rasturnarea Dacia Logan ar fi fost o facatura, scrie Frankfurter Allgemeine Zeitung. Publicatia aminteste ca a scris acum noua ani un articol dur la adresa ADAC despre acel test in care procedurile nu au fost respectate. Ziarul scrie ca ADAC a reactionat urat la articol atunci si spune ca noile dezvaluiri arata ca respectatul club a trisat si la teste.
In 2005 Dacia abia lansase Logan si avea sperante mari. Apoi ADAC a facut testul elanului – care simuleaza evitarea prin miscari bruste a unui obstacol, la viteze de 65 km/h -, iar Logan s-a rasturnat si renumitul club german a transmis lumii un mesaj dureros pentru Dacia: masina low-cost romaneasca sta prost la manevrabilitate, iar acest lucru este inacceptabil.
Acest test de manevrabilitate isi are originea in Scandinavia, unde elanii sunt un pericol pe sosele fiindca sunt foarte rapizi si pot sari intr-o clipita in fata masinii. Testul se face pe asfalt uscat, iar traseul este format din conuri asezate in forma de S, care simuleaza obstacolul.
In contextul scandalului in care este implicat clubul ADAC care a manipulat rezultatele pentru sondajul ce desemna “masina preferata a germanilor in 2013″ (premiul Gelben Engel), publicatia FAZ readuce in prim plan intr-un articol de luni povestea rasturnarii Logan, dand-o ca exemplu de test extrem de dubios care pare sa fi fost facut astfel incat masina sa-l pice.
FAZ reaminteste ca in 2005 scria un articol cu titlul “ADAC, un club al trisorilor?” in care acuza renumita organizatie ca testul a fost neconform. Publicatia scrie ca atunci ADAC a reactionat foarte urat, insa apoi a recunoscut jenata ca testul nu a fost in regula.
Rasturnarea Logan-ului a uimit opinia publica din Romania si a fost de rau augur pentru Grupul Renault in Europa de Vest, unde Dacia se pregatea sa intre, dar suferea o lovitura de imagine. Mesajul era clar: masina este prea ieftina incat sa fie si sigura. Mai mult, clubul recomanda cumpararea unei masini second-hand sigure in locul unei Dacii noi, nesigure.
Testul elanului facut cu Logan a fost inca de atunci considerat controversat fiindca in timpul testul a fost schimbata una dintre jantele de aluminiu si inlocuita cu una de tabla, fiindca janta de aluminiu ar fi cedat. ADAC a spus ca janta a fost schimbata special pentru sesiunea foto si a precizat ca masina se rasturnase mai intai cu toate cele patru jante de aluminiu si apoi pentru sesiunea foto a fost montata roata de rezerva.
Testul i-a facut pe multi sa-si puna intrebari fiindca au existat aspecte ciudate, insa ADAC avea o reputatie aproape impecabila ce nu putea fi clintita cu exemple dintr-un singur test. Acum, scandalul declansat ne face sa privim lucrurile intr-o alta lumina.
ADAC are 8.600 de angajati si functioneaza precum o mare companie, comercializand produse si cataloage si facand review-uri pe multe tipuri de produse.
Saptamana trecuta s-a pornit scandalul dupa ce mai multe publicatii au scris ca s-a manipulat numarul de voturi la una dintre cele noua categorii auto pentru care ADAC acorda premii la fiecare final de an. La categoria “masina preferata a germanilor” Volkswagen Golf a obtinut cele mai multe voturi in mod real, dar presa germana a scris ca numarul de voturi comunicat este de zece ori peste cel obtinut in mod real.
Share:

0 comentarii:

Traduce pagina

Total vizite postari

Nume

E-mail *

Mesaj *

Blog Archive

Un produs Blogger.