Soferii din cele mai mari importante piete auto din lume sunt deschisi la introducerea pe masini a sistemelor automate de condus, iar statisticile arata ca unul din doi conducatori auto au fost implicati intr-un accident rutier. Cat ar fi insa dispusi sa plateasca soferii pentru masini care se conduc singure? Cei mai cheltuitori sunt germanii, iar americanii cei mai “zgarciti”, reiese dintr-un comunicat de presa al Continental, unul dintre cei mai importanti furnizori de componente auto din lume si dezvoltator si unul dintre pionierii in sistemele de sofat automatizat.
“In general, costurile estimate de catre persoanele chestionate din Statele Unite ale Americii (S.U.A.) au fost mai mici decat cele estimate de catre respondentii din Japonia, China si Germania. Astfel, conducatorii auto germani au estimat pretul unui sistem automatizat de condus pe autostrada ca situandu-se in jurul valorii de 2.900 Euro, urmati de cei din China, cu 2.600 Euro, Japonia cu 2.300 Euro si S.U.A. cu 1.100 Euro. Raportat la preturile medii pentru autovehiculele locale (sursa: POLK 2013), aceste valori corespund in China si Japonia cu 14%, in Germania cu 10%, iar in S.U.A. cu 5% din costurile medii pentru achizitionarea unui autovehicul nou”, se arata intr-un comunicat al Continental.
Disponibilitatea autovehiculelor partial automatizate, in cazul carora este inca necesara o supraveghere permanenta a traficului, variaza la nivel international. Jumatate dintre conducatorii auto din China se asteapta ca autovehiculele cu functii partial automatizate sa fie disponibile intre anii 2018 si 2019, fiind urmati de cei din Germania (2023), S.U.A. (2024) si Japonia (intre anii 2024 si 2028). In general, mai mult de jumatate dintre conducatorii auto chestionati la nivel mondial apreciaza ca, in urmatorii 10-15 ani, condusul automat va fi o parte a vietii zilnice. Chinezii sunt cei mai optimisti in ceea ce priveste acest aspect (65%), comparativ cu Japonia (57%), S.U.A. (53%) si Germania (50%).
“Preturile anticipative estimate de catre conducatorii auto la nivel mondial se situeaza in mare parte la un nivel realist. Mai mult decat atat, veti putea utiliza functiile de condus partial automatizat mai repede decat va asteptati”, a declarat Christian Senger, directorul pe sisteme electronice inovatoare destinate automobilelor, in cadrul Continental.
In “Studiul Continental privind mobilitatea in anul 2013″, o majoritate clara a respondentilor se declara in favoarea unei astfel de tehnologii: 79% dintre chinezi, 77% dintre japonezi, 53% dintre germani si 50% dintre americani evalueaza drept util condusul automatizat. Fiind intrebati despre propriile intentii privind utilizarea, conducatorii auto au specificat ca isi doresc atat ca masina sa le fie condusa, in special pe segmentele in lucru ale autostrazilor, pe cele cu blocaje de trafic si pe iesirile lungi de pe autostrazi, cat si ca aceasta sa le fie parcata in mod automatizat in garaje.
Potrivit Continental, aceste dorinte corespund exact cu informatiile furnizate de catre respondenti in ceea ce priveste experienta zilnica a acestora in trafic: rezultatul studiului releva faptul ca, la nivel mondial, densitatea tot mai mare a traficului (Japonia 64%, Germania 51%, S.U.A. 49% si China 27%), precum si blocajele si situatiile care necesita oprirea-pornirea repetata a masinii (Japonia 68%, Germania 63%, S.U.A. 52% si China 22%) sunt cel mai puternic asociate cu nivelul ridicat al stresului.
Cu exceptia celor din China (48%), majoritatea conducatorilor auto inca prefera sa sofeze (Germania 67%, S.U.A. 63% si Japonia 57%), avand in continuare incredere in propriile abilitati la volan (S.U.A. 85%, Germania 63%, China 60% si Japonia 53%). Exista doar o minoritate care este total impotriva sofatului (Japonia 17%, China 11%, Germania 9% si S.U.A. 5%).
Pentru “Studiul Continental privind mobilitatea in anul 2013″, furnizorul international de componente auto Continental a solicitat Institutului de Cercetare Economica si Sociala Infas realizarea unui sondaj reprezentativ in randul conducatorilor auto din Germania, S.U.A., Japonia si China, precum si a unui sondaj calitativ in Franta, India si Brazilia. In plus, au fost chestionati si experti din domeniul stiintelor (psihologia traficului, drept) si din industria de automobile. Aceasta face ca studiul sa fie, la nivel mondial, unul dintre cele mai cuprinzatoare de acest tip in ceea ce priveste acceptarea sistemelor de asistenta la condus si a condusului automatizat.
Concomitent, rezultatele studiului arata ca, deocamdata, condusul automatizat nu se bucura de aceeasi incredere in comparatie cu sistemele de asistenta la condus. Multi dintre conducatorii auto chestionati la nivel mondial pun sub semnul intrebarii functionarea sigura a condusului automatizat (74% din China, 50% din S.U.A., 48% din Germania, 43% din Japonia). Pentru mai mult de jumatate dintre conducatorii auto, dezvoltarea condusului automatizat reprezinta o perspectiva ingrijoratoare: 52% din China si Germania si 42% din Japonia. Aceasta valoare este deosebit de pronuntata in S.U.A., ajungand la 66%. Cu toate acestea, rezultatele studiului releva si urmatoarele: cu cat este mai mare acceptarea sistemelor de asistenta la condus, cu atat este mai mare si acceptarea condusului automatizat.
Sistemele de asistenta la condus se bucura de o foarte mare popularitate la nivel international. Sistemele de asistenta la condus orientate spre confort se bucura deja de un grad inalt de utilizare. Realizand o comparatie la nivel international, pe primul loc se situeaza sistemele de control al vitezei de croaziera (S.U.A. 67%, Germania 51%, China 50% si Japonia 20%), senzorii de parcare (China 55%, Germania 50%, S.U.A. 19% si Japonia 18%) si camerele video pentru deplasarea in marsarier (China 71%, Japonia 34%, S.U.A. 20% si Germania 13%).
In general, sistemele de asistenta la condus orientate spre confort se bucura de o popularitate foarte mare: 90% dintre germani si chinezi, 84% dintre americanii din S.U.A. si 82% dintre japonezi apreciaza utilitatea acestor sisteme, noteaza Continental.
Sistemele de asistenta la condus orientate spre siguranta, desi se bucura de un nivel ridicat al notorietatii, dispun inca de un interval limitat de aplicare. In toate tarile participante, sistemul de asistenta la franare in caz de urgenta este cel mai cunoscut (85% in Japonia, 61% in Germania, 54% in S.U.A. si 38% in China).
Datorita faptului ca este compusa din autovehicule relativ noi (74% dintre autovehicule sunt mai noi de cinci ani), flota de autovehicule din China utilizeaza in mod regulat sistemele de asistenta la schimbarea benzii de circulatie (41%), de avertizare la parasirea benzii de deplasare (36%) si de asistenta la parcare (30%). In general, valorile referitoare la acceptarea sistemelor de asistenta la conducere orientate spre siguranta indica o imagine in mod constant pozitiva: 93% dintre germani si chinezi, 84% dintre japonezi si 78% dintre americanii din S.U.A. apreciaza utilitatea acestor sisteme.
miercuri, 22 ianuarie 2014
Home »
Turbo Car
,
Turbo News
» Cati bani sunt dispusi soferii sa dea pentru sistemele automate de condus
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu