2013 a fost un an foarte bun pentru Dacia din punct de vedere al vânzărilor globale. Dar tot în 2013 au apărut şi nemulţumiri, comunicate mai voalat, ale conducerii Renault privind condiţiile de business din România. Iar o parte a presei s-a grăbit să lanseze ipoteza că Dacia ar putea părăsi România, mutându-se în... Maroc.Un lucru care, sincer vorbind, nu e imposibil, însă e puţin probabil să se întâmple. Pentru moment. Însă adevărul este că ţările din nordul Africii, în care Dacia comercializează maşini, sunt în plină dezvoltare şi sunt foarte tentante pentru investiţiile ulterioare ale Renault - să nu uităm că Lodgy şi Dokker sunt fabricate în uzina din Tanger.Deşi în 2013 piaţa auto marocană a înregistrat o scădere de 7,3%, fiind vândute 120.766 de maşini noi, pentru Dacia a fost un an foarte bun. Cu 30.387 unităţi comercializate anul trecut, Dacia este cea mai bine vândută marcă din Maroc şi are o cotă de piaţă de 25%, în timp ce creşterea vânzărilor faţă de 2012 se cifrează la un excelent 37%.
Prin comparaţie, deşi în România cota de piaţă a Dacia este de 31%, vorbim de un volum total de circa 60.000 de maşini noi comercializate la noi, deci jumătate din numărul total de maşini noi vândute în Maroc. În plus, în România au foct comercializate în 2013 aproape 25.000 de unităţi, cu 5.000 mai puţin decât în Maroc, unde Dacia e foarte nouă.
Succesul Dacia în Maroc este cu atât mai bun cu cât următoarele cele mai bine vândute mărci au volume de vânzări mult sub nivelul Dacia: Renault a vândut 16.650 de maşini, Ford 10.305, Peugeot 9.691, iar Hyundai 9.498.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu