luni, 25 februarie 2013

FOTO - Merita citit fiecare cuvintel in parte ! ! ! ! !



                                                        AM DEVENIT MOTOCICLIST



Acest reportaj este mai mult pt incepatori cu toate ca poate fi benefic si pt cei ce merg de ceva timp pe motor dar simt ca nu au evoluat pe cat ar fi dorit. Ce trebuie sa faci sa mergi mai bine pe motor? Care este atitudinea corecta pt a invata mai rapid? Sunt o mie si una de intrebari la care daca gasesti raspusuri corecte ,vei avea sansa de a evolua mai rapid pe 2 roti.

Multi dintre motociclisti au TOATE raspunsurile si multi nu mai au ce invata. Multi dintre acesti multi nu mai sunt printre noi. Sa fie oare pt ca au stiu tot sau pt ca nu au invatat nimic? Multi ar fi dorit sa li se mai acorde o sansa de a face lucrurile altfel,de a invata ce trebuie, de a merge corect pe motor, de a avea in primul rand respect fata de tine insuti si ulterior respect fata de cei din jurul tau.

Parerea mea este ca motociclismul este direct legat de 'bunul simt'. Acest bun simt poate fi interpretat in actiunile voastre pe motor fatade colegii de drum,de pietoni, de soferii auto. Trebuie sa realizezi ca nu ti se va acorda respect daca nu acorzi respect.

Tin sa precizez ca cele scrise nu sunt copiate ,traduse din carti sau reviste si reprezinta parerea mea ca motociclist. Nu sunt cel mai rapid pe traseu, nu sunt cel mai bun pe o roata, nu ma pricep la stunt'uri dar am 40ani din care 26 de motociclism, pe mai bine de 100 de diferite modele.Ah, si sunt inca 'aici'.

Ca incepator, ai o gramada de intrebari la care nu ai raspunsuri sau la care primesti 1001 de raspunsuri diferite. Unele dintre acestea sunt si au fost mult dezbatute pe forumuri dar niciodata toate la un loc. Idea acestui topic este sa cautam toate intrebarile al caror raspunsuri ne vor ajuta sa avansam in 'mersul pe motor'.

In primul rand, ma gandeam la lucrurile care stau la baza atitudinii unui pilot si care il sculpteaza ulterior in motociclistul ce va fi. Dedicatia fata de sport, frica, adrenalina, talent, nebunia, perseverenta, reflex, statura, bunul simt, ego'ul, riscul.....

Ce ne face sa mergem cum mergem? Ce ne face sa mergem mai rau decat altii? Ce trebuie sa facem pt a merge mai bine? Cred ca cel mai important lucru in motociclism este ca trebuie sa fi constient ca un motociclist mort nu poate avansa. De ce murim pe capete?Sunt numai soferii auto de vina? Mototciclistii nu porta nici o vina?

De fiecare data cand se intampla cate un accident mai putin grav sau din pacate in unele cazuri chiar fatal, auzim aceleasi scuze penibile; nu am/a avut nici o vina,...conservarul este de vina. Saracul mergea cu numai 270km/ora si masina ia intors in fata, ...si altele si altele. Hai sa dezbatem putin acesta atitudine si ce ne face sa fim mai PROSTI decat trebuie.

1. In clipa in care tu te duci si iti vinzi bicicleta pt a da un avans la un ZX-10, CLAR esti inconstient.
Asta nu inseamna ca nu vei putea merge pe acel motor ci doar ca sansele tale de suprevietuire sunt mult mai scazute. Si aici trebuie sa stai sa gandesti urmatoarele: familia ta are destui bani pt a te ingropa? parintilor le va pasa ca tu esti mort sau vor beneficia dupa decesul tau (caz in care poti pune si NOS pe motor). prietena ta, pe mana a carui prieten ramane?

Daca toate aceste lucruri te intereseaza si conteaza si daca nu esti total inconstient vei ajunge la concluzia ca trebuie sa cauti o motocicleta pe masura,una nu neaparat f mica ca capacitate dar nici f puternica. Una care te va duce de ici-colo pt inceput, care iti iarta cat de cat greselile, care este intro stare tehnica buna si care iti va acorda sansa de a te bucura de ia si 'maine' pt ca nu esti mort. Asta nu inseamna ca nu poti deveni statistica pe scuter daca esti idiot. Ai motor de 2 zile si intrebi pe toata lumea cum se merge pe o roata? Ai motor de 3 zile si pleci in 'excursii' cu 'baietii' pe cheia? Ai motor de 4 zile si faci liniute printre semafoarele de pe magheru? esti un idiot si vei murii. Singura mea dorinta este sa nu ma iei si pe mine cu tine.

2.Ok, ai cumparat motocicleta corecta.
E super frumoasa.Inainte de a iesi cu ea trebuie sa intelegi ca primul si cel mai mare factor care te duce la accident sunt prietenii. Cei care asteptau la fel de mult ca si tine sa iti iei motor ca sa aibe cu ii arata cat de bine merg ei fata de tine, incepator. Sunt persoanele care inconstient te indruma sa faci prosti, sa mergi mai tare decat trebuie, sa mergi altfel decat trebuie. Te influenteaza fara asi da seama, intr-o directie total incorecta. Rare ori ai sa vezi un prieten motociclist care sa te indrume sa o iei incet si sa nu incerci sa mergi ca el, dupa el.

Trebuie sa realizezi ca unde sunt multi adrenalina creste, sansele de accident si deces cresc. Nu inseamna ca daca ai cu tine, langa tine alti 10 motociclisti, ca ei la randul lor stiu sa mearga corect. Nu inseamna ca unul dintre cei 10 nu va face o greseala si nu va intra in tine sau ca nu e destul de avansat pt a evita o greseala de a ta, de incepator. Este f important sa iti alegi prietenii cu care mergi la drum f atent mai ales ca incepator.
Parerea mea este ca cel mai intelept lucru este sa mergi cat mai mult singur, in ritmul tau, fara a fi stresat si presat de altii in a merge intrun alt ritm decat te simti comfortabil.

3.Ok. pana aici totul bine si frumos.
Ce faci? Pornesti motorul si pleci la drum. Prima zi mai incet. A doua zi ceva mai tare. A treia zi ceva si mai tare si ceva mai putin atent la traficul din jurul tau. A patra zi devii racheta si toti ceilalti participanti la trafic nu mai conteaza. Doar tu esti Gigi cu Gsxr'ul de 1000 si 200cp, .....nu au cum sa nu iti acorde respect. Asadar treci prin intersectii fara a te uita stanga/dreapta doar pt ca ai verde si prioritate. Idiotul ce vine cu masina din laterala, care tocmai a iesit de la bodega cartierului nu are timp sa franeze si te ia in plin cu toate ca tu aveai prioritate. El se alege cu numai un dosar penal ca de fapt era fiul unui parlamentar iar tu cu coloana rupta stai in pat cu fata in jos ca sa te stearga parintii iubitori la cur tot restul vietii. Sotia ta se intalneste cu inculpatul pt a primii despagubirea, ... realizeaza ca acela este mai intreg decat tine, ...si se recasatoreste. Asta e, viata e dura ...

Dar ce conteaza, caci TU ai avut prioritate si EL a fost de vina. Prietenii de pe SBZ te vor intelege, aprecia si respecta in continuare. Ca tu esti tot Gigi dar pe din doua.

Ce incerc sa spun este ca majoritatea motociclistilor isi lasa vietile in mainile altora de fiecare data cand ies la drum. A nu mai fi atent la cei din jurul tau devine un reflex. Cainele ce se afla pe trotuar la 50m mai sus nu mai reprezinta un pericol pt ca cu o sapt mai inainte ai avut ocazia de a vedea un maidanez care sa oprit la semaforul rosu si care a trecut pe verde odata cu prietonii. In subconstientul tau realizezi ca acel caine este mult mai destept decat tine. Macar el tine la viata lui.

Trebuia sa realizezi ca orice obiect in miscare stanga/dreapta poate deveni ultimul lucru pe care il vei vedea.Nu miza pe faptul ca soferul din dacia parcata te-a vazut si ca va opri. Nu miza pe faptul ca acel maidanez nu va traversa strada. Nu miza pe faptul ca tu poti frana atat de bine incat sa nu intri sub tirul din care incerci sa musti mergand pe autostrada cu 150km/ora. Ia in calcul neprevazutul si faptul ca Orice i se poate intampla Oricui, Oricand.

Idea este sa MERGI PREVENTIV. Cu cat mergi mai tare cu atat distanta intre tine si obiectele ce prezinta un pericol trebuie sa fie mai mare la inceperea franarii sau evitarii acelui 'ceva'. Vei avea surpriza sa constati ca acel ceva tocmai a facut acea manevra de care iti era frica,iar tu ai putut evita accidentul doar pt ca ai gandit si nu ti-ai lasat viata in 'mainile altuia'.

4. Ma asez la masa,comand o cafea, astept un prieten motociclist.
Apare. Casca la subrat, adidasi de firma, blugi trei sferturi, tricou fara maneci. Arunca pe masa ochelarii de soare, in loc de manusi. Imi trece casca prin fata inainte de a o aseza pe scaunul de alaturi si remarc ca este una f bricolata care nu la costat mai mult de 50e, dar care intradevar, nimic de reprosat, merge la fix cu ochelarii.
Stau si ma intreb? oare de ce sunt prieten cu acest individ? Clar este idiot iar eu am incercat toata viata sa ma feresc de idioti.

Cum poti sa sa dai 12.000 euro pe o motocicleta si sa nu fi dispus sa dai 400euro pe o casca de renume care clar va face toti banii in clipa in care incerci sa te sinucizi. Cat de idiot sa fi sa crezi ca pielea de pe genunchi este mai dura decat pielea unui pantalon sau combinezon. Ah,am inteles! Omul fumeaza Marlboro. Cat de idiot trebuie sa fi c sa crezi ca stalpii printre care ti se extind degetele de la picioare ca ghearele unui uliu pe schimbatorul de viteze, nu vor zbura mai sus decat rapitorul in clipa impactului ...?

Majoritatea motociclistilor realizeaza pericolul ce ii paste in clipa in care se expun accidentelor fara protectiile adecvate si cu toate astea continua sa merga fara protectii si risca buna stare cat si viata pt cateva sute de euro. Inteleg. Combinezonul nu da bine la terasa. Pectoralii nu se vad prin jacheta. Dar faza cu slapii pe motor intrece orice 'taranism'.

Cu toate astea,interesant de observat sunt femeile sau in majoritatea cazurilor, virginele care le plimbam in varful motorului, care sunt cu MULT mai proste decat noi. Nu mai stiu unde citeam ca femeile sunt ceva mai destepte decat barbatii. Nu si in cazul de fata. Cat de idioata sa fi, sau mai bine zis, cat de mult vrei sa-l iubesti, pt a fi dispusa sa iti risti viata sau sa ramai schiloada tot restul vietii? El are casca si o invita pe ea sa nu poarte una, deoarece prietenii trebuie sa vada cat de bine arata victima inainte de a fi sau 'violata' sau omorata. Ea este f mandra de faptul ca a fost bagata in seama de asa 'un important'. Isi incalzeste thongul peste tobele ce tocmai intentioneaza sa io traga caci idiotul tocmai a intors capul dupa o alta in timp ce tramvaiul a oprit in fata lui. Concluzia = Prosti si Proaste.

Aveti bani de motor dar nu de echipament? Parerea mea este sa va cumparati echipamentul mai intai si unul de calitate si ulterior vedeti cu ce intentionati sa testati acel echipament.

5.Viteza.
Incep prin a va readuce aminte ca SPEED KILLS.
Mai mult decat oriunde la noi in tara. Motociclismul sa dezvotat ceva mai rapid in ultimii 10 ani. Pt cei ce nu au habar ce inseamna o motocicleta si ce inseamna motociclism,motocicleta este doar un obiect frumos, periculos, si care costa f multi bani. 'Idea' de viteza,toti o cunosc dar pusa in practica este cu totul alta treaba. Vine Gigi cu dacia si se opreste la intersectie. Gigi este sofer de 40 de ani, sofer pe tir, sofer cu experienta. Gigi nu prea face greseli la volan. Este om cu capul pe umeri, om cu responsabilitati, cu nevasta si 3 copii. Este un om care munceste din greu pt asi intretine familia si asi creste copiii asa cum trebuie. Gigi este um om care nu are nevoie de probleme. Gigi poate fi si tatal tau.

Gigi se asigura inainte de a intra in intersectie, pt ca asa spune legea. Se uita lung la dreapta, vede nimic. Se uita lung la stanga, vede un punct de lumina. Punctul poate fi un bec aprins care palpaie prin fereastra unei case. De fapt ce nu stie Gigi este va punctul de lumina esti TU, idiotul care strabate DN1 cu 280km/ora. Gigi sta, isi face calculele batraneste. Chiar daca punctul ar fi o masina, nu ar avea cum sa ajunga la el in urmatoarele secunde. Imposibil. Gigi om atent, iese in DN1 sa isi duca copiii la iarba verde. Idiotul, venind cu 280km/ora, strabate cei 700m distanta in 10 secunde si se infige in dacia lui Gigi, trecand prin portiera si iesind pe cealalta parte a masinii cu 2 dintre cei 3 copii a lui nea GIGI. Copiii mor. Idiotul de tine moare. Lumea lui Gigi este intoarsa pe dos. Gigi se spanzura. Parintii tai se spanzura pt ca esti, sau ai fost unicul copil.
Esti un idiot. Sau mai degraba ai fost un idiot. Prietenii te plang. Pe forum se scriu mii si mii de RIP'URI cum ca ce baiat bun ai fost. Toti te plang. Vina, clar, a lui Gigi. Nimeni nu il plange pe Gigi si cei 2 copii. Daca as fi Gigi, nu m-as fi spanzurat ci te-as fi omorat cu mainile mele. Ai fost un idiot.

Viteza omoara. Cand mergi cu 200 la ora, timpul de reactie nu mai este acelasi. Motocicleta nu mai reactioneaza la fel. Sa nu mai vorbim de cei ce nu au habar despre motociclism. Esti sub impresia ca soseaua iti apartine? Esti sub impresia ca toti trebuie sa te evitam pe drum? Esti sub impresia ca daca intri in mine care sunt la volan ca eu o sa te plang pe tine mai mult decat o sa imi plang daunele la masina? Esti un idiot.

Vrei viteza? Dute pe circuit. Dute cu baietii care stiu ce inseamna viteza si descoperi ca tu de fapt nu mergi deloc tare. Dute cu cei ce stiu ce inseamna viteza si nu mai merg demult pe strada. Dute si mergi cu viteza unde nu vei omora pe nimeni, mai ales pe tine. Nu ruina viata mea, a ta, a parintilor tai, ...a lui GIGI. Nu fi idiot. Speed kills. Sunt o gramada de morti care asteapta pe forumuri ca cineva sa isi aduca aminte de ei. Nu avem timp pt ca trebuie sa ii plangem pe cei ce vor muri maine.

6.Printre masini.
Merg pe motor de 26 de ani. Dar azi conduc masina. Sunt la volan si nu pot spune ca sunt atent. Dar aud sunet de motocicleta venind din spate. Ma uit in oglinda si vad racheta. Gandesc si nu reactionez. Merg drept. Merg pe cat de drept se poate pt a nu face greseli ce il pot costa pe colegul meu. Colegul meu se aproprie. Intentionez sa il salut. Sigur il cunosc si ma cunoste. Trece cu viteza pe langa mine si imi ia oglinda cu cotul. Sunt plin de spume. El incetineste, vine langa mine, in mers, ridica ecranul si incepe sa ma injure. Este vina mea pana la urma. Am mers prea drept. Nu a avut loc printre mine si masina din stanga mea. Este vina mea si a celui ce conducea masina din banda a doua pt ca am iesit pe drum odata cu el. Este de fapt soseaua lui si noi habar nu aveam. Ma opresc la semafor alaturi de el, gandindu-ma ca oglinda ma va costa vreo 250euro. Sa ma dau jos sa ii f.. una dupa ceafa? Sa ii spun cat de idiot este in timp ce ii atrag atentia ca si eu sunt motociclist? Sunt confuz pt ca imi dau seama ca nu stiu cum sa reactionez. El ma scuteste de toate acestea lovindu-mi aripa masinii cu piciorul in timp ce accelereaza de la semafor. Aripa este indoita. Altii 400euro. Ma uit pe fereastra la soferul din stanga mea care lasa geamul jos si striga catre mine cu dusmanie: Motociclisti nenorociti! Sa ii spun ca si eu sunt motociclist?


Va urma ...


Preluat de pe www.pro-bike.ro - forum

Share:

0 comentarii:

Traduce pagina

Total vizite postari

Nume

E-mail *

Mesaj *

Blog Archive

Un produs Blogger.