Cu cinci noi aparitii remarcabile si lansari de renume precum VW Golf GTI, Ford Fiesta ST sau Renault Clio RS - asta doar ca sa enumeram cateva dintre punctele forte ale segmentului, anul 2013 se anunta un an prosper si propice pentru iubitorii de hot-hatch-uri de pe Batranul Continent.
Intr-o alta ordine de idei, iata care sunt cele mai asteptate cinci hot-hatch-uri ale anului 2013:
Volkswagen Golf GTI:
Dezvaluita in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva, cea de-a saptea generatie a legendarului Volkswagen Golf GTI ajunge in showroom-urile din Europa in doua versiuni diferite de putere, cu varianta de baza propulsata de un 2.0 turbo de 220 CP.
Tot cu un propulsor turbo de doi litri ne intalnim si sub capota noului model Volkswagen Golf GTI Performance, puterea maxima pusa la dispozitia soferului urcand insa de-aceasta data pana la pragul celor 230 CP.
De asemenea, hot-hatch-ul german se mai poate lauda si cu serviciile platformei modulare MQB, de unde o scadere a greutatii cu cateva zeci de kilograme. Se mai adauga in meniu si o transmisie cu sase trepte (fie manuala ori DSG), iar primii 100 km/h vin dupa numai 6.4 sau 6.5 secunde - in functie de numarul cailor putere ascunsi sub capota.
Renault Clio RS:
Un alt hot-hatch consacrat care va sosi pe piata anul acesta intr-o noua generatie este francezul Renault Clio RS, model ce a renuntat la propulsorul aspirat de doi litri caracteristic predecesorului sau pentru a beneficia din plin de avantajele motorizarii supraalimentate.
De asemenea, noul Renault Clio RS a renuntat si la serviciile transmisiei manuale, locul acesteia fiind luat de o unitate cu dublu-ambreiaj. Drept urmare, cu un 1.6 turbo de 200 cai putere si o cutie EDC, hot-hatch-ul constructorului francez promite acum mai multa performanta ca oricand, viteza maxima de 230 kilometri pe ora fiind o prima dovada in acest sens.
Ford Fiesta ST:
Intr-un an 2013 ce abunda in lansari de hot-hatch-uri, Ford raspunde prin introducerea pe piata a unei noi generatii a modelului Fiesta ST - model care, asemeni rivalului sau frantuzesc Renault Clio RS, renunta la serviciile vechii motorizari aspirate de doi litri in favoarea unei unitati turbo de 1.6 litri.
Vorbim mai exact de o unitate 1.6 EcoBoost ce dezvolta 182 cai putere si livreaza, impreuna cu transmisia manuala cu sase rapoarte, atat o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.9 secunde, cat si o viteza maxima de pana la 220 kilometri pe ora.
Peugeot 208 GTI:
In 2013, francezii de la Peugeot ataca segmentul hot-hatch-urilor cu un 208 GTI capabil nu doar sa intoarca toate privirile asupra sa prin designul sau exceptional, ci sa si cucereasca publicul devorator de astfel de automobile cu impresionantele sale performante.
Pentru a reusi sa se impuna cu brio in fata rivalilor sai, modelul Peugeot 208 GTI ascunde sub capota un propulsor turbo de 1.6 litri ce dezvolta 200 cai putere si 275 Newton-Metri, cifre arhisuficiente pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h, respectiv o viteza maxima de 230 kilometri pe ora.
Mercedes A45 AMG:
Un automobil Mercedes reprezinta o aparitie inedita printre hot-hatch-urile celorlalti constructori, insa iata ca germanii s-au pus pe atacat si acest segment de piata. Si, pana la urma, foarte bine au facut. Nu de alta, dar reteta noului Mercedes A45 AMG este una dintre cele mai reusite pe care le-am vazut vreodata.
Avem, mai exact, un propulsor turbo de doi litri capabil sa livreze celui aflat la volan nu mai putin de 360 cai putere si 450 Newton-Metri. Avem, de asemenea, si o transmisie cu dublu ambreiaj care promite sa schimbe treptele de viteza cat ai clipi, dar si un sistem de tractiune integrala ce promite un maximum de aderenta si performanta.
Intr-o alta ordine de idei, avem toate ingredientele necesare pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4.6 secunde si o viteza maxima limitata electronic la 250 kilometri pe ora.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu