10. North Yungas, Bolivia
Supranumit “Drumul Morţii” sau “Drumul Sorţii”, North Yungas leagă capitala La Paz de Coroico, pe o lungime de 69 de kilometri. Construit de prizonieri paraguayeni în anii ’30, a fost desemnat cel mai periculos drum din lume pentru că pe lăţimea sa nu încape decât un singur vehicul, nu există parapeţi de protecţie şi de o parte şi de alta nu întâlneşti altceva decât un perete de piatră sau o prăpastie.
9. Drumul montan Jebel Hafeet, Emiratele Arabe Unite
Cu o lungime de 11,7 km, ruta montană Jebel Hafeet escaladează muntele cu acelaşi nume de la graniţa Emiratelor cu Omanul şi “se varsă” în vârf, în parcarea unui hotel deţinut de conducătorii ţării. Compus din 21 de viraje şi trei benzi (două de urcare şi una de coborâre), drumul este cunoscut
pentru starea ireproşabilă a asfaltului şi pentru cicliştii care îl folosesc pentru antrenamente.
8. Overseas Highway, Florida, SUA
Autostrada a fost deschisă în martie 1938 şi pe unele porţiuni ajunge la o înălţime de 20 de metri peste nivelul oceanului. Ruta care străbate Golful Mexic şi Strâmtoarea Floridei se întinde pe o distanţă de 205,2 kilometri şi foloseşte o reţea de poduri care fac legătura între micile insule care dictează traiectoria în zig-zag a autostrăzii pe deasupra Oceanului Atlantic.
7. Trecătoarea Los Caracoles, Chile/Argentina
Trecătoarea Melcilor în traducere liberă este una dintre cele 40 de porţiuni de drum de graniţă împărţite de Chile şi Argentina. Drumul leagă capitala statului Chile, Santiango, de regiunea Mendoza din Argentina pe o lungime de 30 de kilometri. Drumul este folosit intens de camioane şi alte vehicule grele, care văzute de la depărtare par nişte melci care urcă încet panta, de unde şi numele şoselei.
6. Col de Turini, Franţa
Faimos pentru etapa din Raliul Monte Carlo ce are loc pe serpentinele ce străbat Alpii, drumul care pleacă de lângă Sospel leagă localităţile Moulinet şi La Bollene-Vesubie pe o distanţă de 20 de kilometri, presăraţi cu peste 30 de curbe periculoase în ac de păr la o altitudine de 1.607 metri.
5. Trecătoarea Stelvio, Italia
Drumul original prin Trecătoarea Stelvio a fost construit între anii 1820-1825 de către Imperiul Austriac pentru a lega provincia Lombardia de restul Austriei, iar de atunci acesta s-a schimbat foarte puţin. Formată din 60 de viraje în ac de păr, dintre care 48 sunt numerotate cu borne, şoseaua este o provocare pentru orice pasionat de condus. Chiar şi marele Stirling Moss a ieşit din decor pe unul din viraje, în timp ce participa la un eveniment auto din anii ’90.
4. Drumul montan Tianmen, China
Situat în masivul cu acelaşi nume din regiunea chineză Hunan, ruta montană lungă de 11 kilometri dispune de 99 de curbe care într-un final duc călătorii în vârf de munte, la peştera Tianmen, o gaură formată natural în versant, înaltă de 131,5 metri.
3. Col de la Madone, Franţa
Un traseu clasic al Coastei de Azur, folosit de Lance Armstrong pentru a-şi testa nivelul de pregătire fizică înainte de startul Turulul Franţei, Col de la Madone este o porţiune relative scurtă, de 14,7 kilometri. Cu o înclinaţie medie de 7 grade, drumul urcă dinspre Marea Mediterană spre graniţa cu Italia, fiind încadrat de un peisaj montan variat.
2. Transalpina, România
Un traseu realmente necunoscut până în urmă cu câţiva ani când autorităţile au început asfaltarea integrală, Transalpina este mai veche decât Transfăgărăşanul iar mulţi consideră şoseaua ca fiind şi mai frumoasă. Construită de armatele romane în drumul lor spre Sarmisegetusa, Transalpina este în prezent un drum aflat încă în reabilitare. Mai deţine şi titlul de cel mai înalt drum rutier din România (2.145 metri în Pasul Urdele) cât şi din întregul lanţ al Carpaţilor – atât din ţară cât şi din afară.
1. Transfăgărăşan, România
Construit sub dictatura lui Nicolae Ceauşescu între anii 1970-1974, Transfăgărăşanul sau DN7C a fost conceput iniţial pentru a deservi un rol strategic peste munţi. Drumul lung de 151 de kilometri a fost realizat cu eforturi materiale considerabile şi cu preţul multor vieţi omeneşti. Ruta trece peste 830 de podeţe şi 27 de viaducte, fiind nevoie de 6.520 de tone de dinamită pentru a croi acest drum prin versanţii din Munţii Făgăraş.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu