Examenul de BAC, 5-6 materii. La asta se reduc cei 4 ani de liceu pe care i-ai făcut. Dacă știai, te-ai fi concentrat doar pe materiile astea de la început.
Totuși ai fost obligat să memorezi informații din alte vreo 20 de materii pe care le-ai învățat pe parcursul anilor de liceu.Te simți obosit și exploatat. Ca să fii ținut pasul cu colegii tăi “mai buni”, trebuia să îți petreci mai puțin timp în afara casei tale sau să îți îmbunătățești tehnicile mnemonice.Într-un concurs în care accentul pică pe capacitatea unui om de a memora, câștigător o să fie cel care practică mai des pe baza unei metode care deja funcționează pentru el.Dacă tu nu ești dispus să reții atât informație redundantă, nu vei depune efortul nici la un nivel de 10%, cât depun cei pentru care notele bune reprezintă singura metodă de a obține respectul tuturor celor din jurul lor (părinți, colegi, profesori, rude).Mai degrabă, în loc să reții, o să trișezi, o să sabotezi un coleg sau o să profiți de bunătatea altuia de la care o să iei temele :).moonwalking-with-einsteinJoshua Foer a demonstrat prin puterea propriului exemplu, că poți să îți îmbunătățești capacitatea de a memora, dar asta nu te va face neapărat mai deștept, ci pur și simplu o să reții chestii pe care în mod normal nu le vei reține.Dacă ai citit tot articolul până în punctul acesta, probabil ai fruntea un pic încordată, respiri un pic mai repede și ești ușor agitat(ă).Știi de ce, nu? Pentru că ți s-au trezit atât de multe amintiri, care probabil te-au supărat foarte rău la momentul respectiv și au rămas latente în subconștientul tău.Ele se activează doar atunci când cineva îți reamintește cât de obositoare poate fi școala.A învăța înseamnă să înțelegi un lucru în așa fel încât să îl poți aplica. O dată aplicat acel lucru, el devine înțeles, iar o dată înțeles devine cunoaștere. Ce este cunoaștere nu poate fi uitat. Ceea ce nu poate fi uitat, poate fi folosit oricând:
Așa ai învățat să mergi.
Așa ai învățat să vorbești.
Așa ai învățat să scrii.
Într-adevăr, dacă nu le practici, nu le poți utiliza la un nivel optim, dar nu le pierzi. Cunoașterea reutilizată se reactivează.Așadar, rolul școlii și al educației ar fi să creeze cunoaștere. Iar cunoașterea de care este nevoie astăzi nu se reflectă în conținutul care se predă, în metoda prin care se predă și în felul cum este abordată educația per total.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu