joi, 5 septembrie 2013

Dominaţia rusească a luat sfârşit în Republica Moldova. Dacia este peste ei.

Importurile masive de autotu­ris­me second-hand, înmatricularea ma­şinilor în alte state pentru a evita taxele, dar şi scăderea vân­ză­rilor sunt şi în Republica Mol­dova principalele probleme cu care se con­fruntă dealerii auto.
În primele şase luni ale acestui an vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 1% peste Prut, la 2.256 de maşini, po­tri­vit datelor jucătorilor din piaţă, ceea ce anunţă în acest an vânzări de circa
4.500 - 5.000 de unităţi. Spre comparaţie, în pri­mul semestru în România s-au vândut aproape 29.000 de maşini. Astfel, vân­zările de maşini noi din Rep. Moldova pot fi comparate cu cele dintr-o lună din România, chiar şi în condiţiile în care piaţa locală a cunoscut un declin de aproape 80% în ultimii şase ani. Di­fe­ren­ţa vine în contextul în care Rep. Mol­do­va are o populaţie de circa 3,8 mil. lo­cui­tori, iar România de 20,1 mil. lo­cuitori. Aşa cum şi în România peste 80% din ma­şinile vândute provin din impor­turi se­cond-hand, procentele urcă la 85% peste Prut.
„Moldovenii optează tot mai puţin pentru maşinile noi, în special după ce gu­vernanţii au permis din ianuarie 2013 im­portul automobilelor cu o vârstă de până la 10 ani. Această decizie a scăzut foarte mult numărul maşinilor noi im­por­tate în ţară, iar astfel cota acestora nu trece în prezent de 15 %. Dealerii se luptă la greu pentru fiecare client, oferă dis­counturi generoase şi o garanţie mai mare ca de obicei. Unii importatori deja vând maşinile din stoc sub preţul oferit de producător“, a declarat Constantin Miha­lachi, realizator al emisiunii Auto­Stra­da difuzată pe postul Publika TV şi analist al pieţei auto din Rep. Moldova. El a subliniat că în cazul în care gu­ver­nan­ţii din Rep. Moldova nu vor lua mă­suri, s-ar putea ca piaţa de maşini noi să dis­pară din Moldova, iar piaţa să fie inva­dată tot mai mult de ve­hicule vechi din Europa, care poluează mediul înconju­ră­tor, sunt mai puţin sigure, dar mai peri­cu­loase pentru par­ti­ci­panţii la trafic. În prima jumătate a acestui an în Moldova importurile de ma­şini la mâna a doua au crescut cu peste 40%, avans susţinut de faptul că în 2013 moldovenii au avut posibilitatea de a înmatricula maşini mai vechi de şapte ani, dar până în 10 ani.
Piaţa Republicii Moldova este dominată de importatorii privaţi, aşa cum era şi cea românească în anii ‘90. Spre exemplu, marca Dacia este impor­tată de grupul DAAC Hermes, care mai comercializează şi mărcile Jaguar, Land Rover, Volvo, Skoda, Ford, Mazda, Renault, Nissan, Citroën şi Suzuki.
„Nu există în acest moment un plan de a prelua importurile Dacia din Repu­blica Moldova. Acolo există deja un par­tener care a dus marca pe primul loc ca vânzări, după ce ani la rând a fost do­mi­nată de mărcile ruseşti“, au spus oficialii Dacia.
În Republica Moldova nu se plăteşte Taxa pe Valoarea Adăugată (TVA) cum se plăteşte în România, iar din acest motiv maşinile sunt mai ieftine peste Prut. În Moldova se plăteşte în schimb o taxă de înmatriculare care se calculează în funcţie de capacitatea cilindrică a motorului şi anul de producţie. Spre exem­plu, pentru o maşină cu motor de peste 3,0 litri taxa este de 3,5 euro pentru fiecare centimetru cub, astfel încât pentru un automobil cu motor de 3,0 litri taxa ajunge la aproape 11.000 de euro.
Vânzările mărcii autohtone peste Prut au crescut cu 30% în prima jumă­tate a acestui an, la 531 de unităţi, pe lo­cul secund fiind Skoda, care în Ro­mâ­nia ocupă locul trei.
În 2013 pentru prima dată în istoria re­centă automobilele ruseşti au dispărut din top zece cel mai bine vândute mărci, po­trivit presei de la Chişinău, Lada ocupând abia locul 17 cu doar 37 de ma­şini. Anul trecut marca rusească a fost pe locul şapte, iar în 2011 pe locul cinci. Cu toate că Republica Moldova este o ţară mai săracă decât România, piaţa de peste Prut poate concura cu cea ro­mâ­nească în ceea ce priveşte anumite bran­duri pre­mium şi de lux. Spre exem­plu, în pri­ma ju­mătate a acestui an s-au vândut aproa­pe 50 de automobile marca Por­s­che, bran­dul având o cotă de piaţă de 2,2%.
Mai mult, în Moldova Porsche a înregistrat vânzări mai mari decât BMW (47 de maşini) sau Audi (19). Mercedes-Benz este pe locul şase ca vânzări cu 91 de unităţi depăşind Ford (80) sau Volkswagen (87). Şi tot în prima jumătate, în Moldova s-au mai vândut 3 automobile Bentley şi un Rolls Royce. Spre comparaţie, în acelaşi interval de timp în România s-au vândut 56 de maşini Porsche, 6 Bentley, 913 Mercedes-Benz dar niciun Rolls Royce.

Share:

0 comentarii:

Traduce pagina

Total vizite postari

Nume

E-mail *

Mesaj *

Blog Archive

Un produs Blogger.