vineri, 30 august 2013

Cum arata Dacia Duster Facelit

Dacia a publicat primele imagini cu versiunea restilizata a SUV-ului Duster, care va debuta fizic in premiera mondiala cu ocazia celei de-a 65-a editii a Salonului Auto de la Frankfurt (10-22 septembrie). “Fara a renunta la atributele care au contribuit la succesul incontestabil al predecesorului sau, noul model marcheaza o evolutie in ceea ce priveste designul, accentuand si mai mult valentele sale 4×4″, spune Dacia.
Duster afiseaza acum o parte frontala mai expresiva. Calandrul restilizat include o noua grila cu bandouri cromate, incadrata de noile blocuri optice.
“Am capitalizat toate acele elemente care i-au sedus inca de la inceput pe clientii nostri, pastrand totodata proportiile initiale ale autovehiculului. Elementele de identitate ale modelului, precum calandrul, au fost modernizate. Am reafirmat detaliile de veritabil 4×4 ale vehiculului, fara a renunta la elementele de utilitate deja cunoscute. Noul Duster isi reafirma caracterul puternic dar isi pastreaza genele sale initiale”, a declarat David Durand, director de Design al gamei Dacia.
Noile bare de pavilion longitudinale poarta acun inscriptia “Duster”, iar noile jante din aluminiu de 16 inch au aspect “dark metal”.
In partea din spate, blocurile optice noi reiau linia stilistica a partii frontale, in special prin prezenta elementelor cromate. Ornamentul de esapament cromat, precum si noua inscriptie “4WD”, completeaza evolutiile de design exterior.
Dacia nu a difuzat poze cu interiorul si nici nu mentioneaza vreun cuvant despre modificarile aduse habitaclului, dar este de asteptat ca SUV-ul sa preia interiorul mai modern de la noul Logan, noul Sandero si noul Sandero Stepway.
Modelul Dacia Duster este produs in Romania, la Mioveni.
Aproape 360.000 autovehicule Dacia au fost vandute in 2012 la nivel global, in crestere cu 4,8% fata de 2011.


Share:

Cum arată noul smartphone Nokia cu ecran de 6"

Cun nume de cod Bandit, acesta este primul smartphone Nokia cu sistem Windows Phone ce include ecran Full HD. Purtând titlul de cel mai mare smartphone Nokia de până acum, Lumia 1520 se prezintă cu un ecran spaţios de 6 inch, acomodat într-o carcasă unibody surprinzător de subţire.
Pus alături de un exemplar Nokia Lumia 1020 cu ecran de 4.5 inch, Lumia 1520 arată diferenţe majore gabarit. Din fericire carcasa realizată din plastic nu pare să fie cu mult mai voluminoasă decât a celui dintâi, chiar dacă interiorul ascunde o cameră foto cu tehnologie PureView, suportând rezoluţia de 20MP.
Din puţinele informaţii disponibile la bursa zvonurilor, aflăm că Lumia 1520 este realizat în jurul unui chipset Qualcomm cu procesor quad-core şi include suport pentru încărcarea wireless a acumulatului din dotare. Sistemul de operare livrat va fi Windows Phone 8, actualizat la versiunea GDR3 pentru a suporta rezoluţia de afişare a noului ecran.
Încadrat în gama high-end a producătorului finlandez, Nokia Lumia 1520 va ieşi în calea topurilor de gamă bazate pe Android în această toamnă, probabil spre finalul lunii octombrie sau începutul lui noiembrie.


Share:

După calificarea Stelei, Facebook-ul stă să cedeze sub presiunea cratimelor puse aiurea

”Facebook-ul nu mai e ce-a fost!”, oftează tot mai mulți utilizatori ai rețelei sociale. Subit, imediat după ce Steaua a obținut calificarea în grupele Ligii Campionilor, s-a înregistrat un tăvălug de postări care abundă în cratime puse aiurea. Deși pare greu de crezut, fanii de tastatură ai Stelei folosesc de zece ori mai des cratima pusă aiurea decât numele echipei pe care pretind că o susțin de mici. ”Deja nu mai e vorba de prostie, s-a depășit de mult nivelul acesta”, constată cu nedisimulată tristețe un reputat sociolog. ”Oameni, dacă îi putem numi așa, care au o existență în cel mai fericit caz precară, se simt subit relevanți, ceea ce oferă un spectacol de-a dreptul grotesc. Că zic o inepție e una, dar măcar s-o zică fără să siluiască gramatica limbii române. Niște steliști, ce să mai…”
Mai grav este faptul că, printre cratimele puse aiurea, majoritatea pretinșilor steliști au inserat mesaje de susținere pentru un anumit Gigi Becali, despre care tot ce se știe este că e încarcerat la Jilava pentru că a sechestrat persoane și a dat tunuri pe seama banului public. ”Prostia nu trebuie subestimată, după cum bine zicea André Glucksmann”, a adăugat reputatul sociolog.
Un exemplu ar fi : 
F-orța St-eaua ! N-eam calific-at. Eliberaț-il pe Gigi!

Share:

sâmbătă, 24 august 2013

Dacia si reteta cu care a reusit sa “fure” clienti de la marci mai cunoscute si sa obtina profit de brand premium

Vanzarile Dacia in 30 de tari europene au crescut cu 19% in primele sapte luni, arata datele furnizate HotNews de compania de cercetare JATO Dynamics, iar marca romaneasca este pe plus intr-o piata europeana in care aproape toate marcile scad. Ca de multe ori in trecut, presa internationala scrie pe larg despre strategia Dacia, iar Financial Times explica de ce marca romana reuseste sa “fure” clienti de la rivalii mai cunoscuti si este capabila sa aiba o marja de profit intalnita doar la brand-urile premium.
Financial Times porneste de la faptul ca Dacia este marca ale carei vanzari cresc procentual cel mai mult in Europa si vine cu explicatii pentru aceasta situatie speciala.
Evident e vorba de faptul ca sunt puse pe masina doar lucrurile strict necesare, sunt putine nuante de culoare in oferta, sunt folosite in comun multe piese ce se gasesc pe modelele Renault, iar totul e gandit astfel incat cheltuielile sa fie reduse “la sange”.
Strategia a dat roade: Duster a devenit (atat sub sigla Dacia, cat si a Renault) cel mai vandut model al grupului Renault pe plan mondial, iar gama Logan reprezinta un sfert din vanzarile totale ale Renault, situatie care acum cativa ani ar fi parut SF.
Datele companiei JATO Dynamics arata ca Dacia a vandut 174.163 masini in primele sapte luni ale anului in 30 de tari europene, cresterea fiind de 28.000 de unitati fata de perioada ianuarie-iulie 2012.
Cresterea se datoreaza si faptului ca Logan, Sandero si break-ul MCV au fost reinnoite anul trecut, un pas important urmand sa fie facut la Frankfurt cand va fi prezentat Duster-ul restilizat. SUV-ul Dacia a fost in ultimii doi ani cel mai vandut model al marcii, iar in acest an datele JATO arata ca s-au livrat 55.000 de unitati in cele 30 de tari monitorizate.
In Romania s-au vandut in sapte luni circa 2.400 de masini Duster, iar Franta este tara cu cele mai mari volume (peste 16.000 unitati), Germania depasind 8,000. Nici in Italia n-a fost rau, vanzarile depasind 6.000, iar in Marea Britanie s-a depasit nivelul de 4.500,
Financial Times citeaza un studiu al Morgan Stanley Research care ajunsese la concluzia ca Dacia are o marja operationala de profit de 9%, in timp ce Renault are o marja negativa de 2%.
Dacia a publicat in martie date legate de rezultatele financiare pe 2012. Cifra de afaceri a Automibile Dacia a scazut cu 3,3% anul trecut, comparativ cu 2011, de la 13,17 miliarde lei la 12,7 miliarde lei. Exprimata in euro ar fi vorba de o scadere de 8%, de la 3,1 miliarde euro la 2,8 miliarde euro.
Profitul net al companiei a fost de 277,2 milioane lei, in crestere cu 0,7% fata de 2011 (275,1 milioane lei). Exprimat in euro, profitul net al Dacia a scazut cu 4,1% anul trecut, la 62,2 milioane euro (64,9 milioane euro in 2011).
Financial Times noteaza ca Dacia reprezinta un exemplu tipic pentru o schimbare importanta a gandirii in industria auto. Sunt folosite mai putine platforme, sunt unificate ofertele de modele la nivel mondial, iar procesul de fabricatie este simplificat.
O mare schimbare tine si de faptul ca, daca in trecut modele care se vindeau in tarile dezvoltate din occident erau adaptate pentru a fi comercializate si in tari emergente, acum e invers. Marii producatori si-au dat seama ca e rentabili sa vinzi in pietele cu pretentii masini care initial fusesera gandite pentru tari cu putere de cumparare mai mica.

Share:

Titanicul, rechemat în service, pentru posibile probleme la sistemul de impact cu un iceberg

Panică printre proprietarii de vapoare Titanic! După Renault, Toyota sau BMW, a venit rândul producătorilor celebrului vapor să anunţe că toate exemplarele Titanic sunt rechemate în service, pentru a se verifica dacă întâmpină probleme la sistemul de impact cu un iceberg. 
„Există semne că modelul de Titanic lansat în 1912 nu s-ar descurca foarte bine dacă se izbeşte frontal cu un iceberg. Nu ştim încă exact despre ce e vorba, nu ne putem lua după filmele care s-au făcut pe seama Titanicului, dar vrem să ne asigurăm că acesta nu pune viaţa pasagerilor săi în pericol”, au anunţat producătorii celebrului vapor.
Vestea a căzut ca un trăsnet peste proprietarii de Titanic, respectiv unu. „Titanicul nici măcar nu l-am cumpărat eu, l-am moştenit de la stră-stră-străbunicul meu. Ca să nu mai zic că e undeva pe fundul oceanului, m-ar costa o avere să-l scot la suprafaţă. Mai degrabă l-aş vinde la fier vechi, mai pun nişte bani şi îmi iau unul nou”, spune proprietarul Titanicului. 
Share:

Dacia recheamă în service zeci de Loganuri pentru defecţiuni la sistemul de defecţiuni

Câteva zeci de autoturisme Dacia Logan s-au întors de urgenţă în fabrică zilele trecute, după ce posesorii acestora au reclamat defecţiuni grave la sistemul de defecţiuni. Mai exact, Loganurile proaspăt cumpărate nu se defectau, nici măcar după un rodaj de câteva zile. Pentru că problema nu a putut fi identificată, şoferii au primit Loganuri noi la schimb, care, spre bucuria lor, s-au stricat cum se cuvine. 
“Cu tristeţe remarc că, pentru prima oară în istorie, Dacia are probleme la sistemul de probleme, respectiv defecţiuni la sistemul de defecţiuni”, spune Pierre de Cebal, inginer frenolog. “Situaţia e cu atât mai gravă cu cât aceste sisteme impecabile erau principalul atu al modelelor noastre. Oamenii nu-şi luau Dacie ca să gonească pe autostradă sau ca să facă economie la benzină - pentru asta există maşini nemţeşti sau japoneze. Oamenii îşi cumpărau Dacie fiindcă le plăcea să stea în cur şi să repare.” 
“Eu unul am ales să nu-mi trimit maşina înapoi în service, prefer să-i repar singur sistemul de defecţiuni”, a comentat un proprietar de Dacie. “Cât de greu poate să fie? Pentru început, dau în ea cu ranga până începe să zăngăne ceva înăuntru.”

Share:

vineri, 23 august 2013

joi, 22 august 2013

Yahoo! bate Google la trafic pentru prima data din 2011 incoace


Site-urile Yahoo! au fost in iulie cele mai vizitate din SUA, potrivit unui raport lunar al comScore, care tine evidenta traficului online din America
Pana acum, Google detinea prima pozitie in top, insa in iulie a avut doar 192,3 milioane de vizitatori, fata de 196,6 milioane cati a avut Yahoo!.
Comparativ cu iulie anul trecut, numarul vizitatorilor unici ai Yahoo! a crescut cu 20%, in acea perioada fiind depasita inclusiv de Microsoft, anunta incont.ro.
Prima pozitie ocupata acum de motorul de cautare este inca un succes bifat de CEO-ul Marissa Mayer, care a facut o serie de schimbari de cand a preluat compania anul trecut, timp in care a achizitionat mai multe start-up-uri, cel mai notabil dintre acestea fiind Tumblr. Tumblr a fost in luna iulie al 28-lea cel mai popular site din SUA, potrivit raportului.
Mayer observa luna trecuta ca numarul de vizualizari ale paginilor Yahoo! a inceput sa creasca dupa un declin care a durat mai bine de un an. Presedinta a pus schimbarea pe seama versiunilor imbunatatite ale mailului Yahoo!, dar si ale sectiunilor despre vreme, sport, stiri si Tumblr, disponibile inclusiv pe dispozitivele mobile.
Redesenarea aplicatiei de e-mail pentru tablete a adus, de pilda, o crestere de 120% a activitatii userilor clientului de mail, potrivit companiei. De altfel, Mayer a declarat in repetate randuri ca vrea sa se concentreze pe obiceiurile zilnice ale consumatorilor, pentru a putea sa integreze produsele firmei in rutina userilor.
Actiunile Yahoo! au scazut usor miercuri, dar sunt oricum cu 80% mai mari fata de anul trecut. Reprezentantii Yahoo! au refuzat sa comenteze informatia.
Share:

Cum se vede lumea prin ochii celui care a traversat-o cu o masina electrica. De la socanta China la fascinanta Romania

Masina electrica este inca un fenomen de nisa, insa un om care se caracterizeaza a fi pe jumatate roman, spaniolul Rafael de Mestre, vrea sa faca aceste masini mult mai populare decat sunt si ne imparte din experienta lui. A traversat globul cu masina sport electrica Tesla Roadster si acum are o viziune complet noua asupra, de la socanta China la fascinanta si primitoarea Romania.
Pentru efortul sau de a traversa lumea intr-o masina electrica Rafael de Mestre a primit chiar si o distinctie la Bucuresti, din partea Ambasadei Austriei. Este vorba despre Energy Globe Award - cel mai important premiu de mediu pe plan mondial. El se acorda ca distinctie regionala, nationala si internationala pentru proiecte avand ca obiectiv principal eficienta energetica, protejarea resurselor si utilizarea energiilor regenerabile. Categoria nationala pentru Romania a fost acordata in acest an lui Rafael de Mestre pentru ca a reusit pentru prima data sa inconjoare lumea intr-un automobil electric, parcurgand 28.000 km in 127 de zile, traversand 13 tari.
Mestre povesteste cum avocatul si prietenul sau din Bucuresti, Andrei Moroianu, l-a sunat si i-a spus ca doi francezi au pornit in turul lumii cu o masina electrica Citroen C-Zero.
“Mi-am zis ca pot sa-i depasesc, chiar daca au pornit inaintea mea cu mai multe saptamani. (…) Cand cineva vrea sa faca inconjurul lumii cu o masina electrica… e un subiect interesant, dar cand apare inca unul care vrea sa faca acelasi lucru deja devine o competitie si interesul creste si mai mult”, spune de Mestre.
Cursa a pornit din Barcelona si s-a terminat la Barcelona. Pentru 2016 Rafael de Mestre pregateste o noua traversare a lumii cu masini electrice, de data aceasta intr-o competitie adevarata. 
Prima experienta care l-a marcat a fost in SUA, unde toate cladirile sunt foarte inalte si e greu sa faci poze in care sa intre si masina si cladirea: “E foarte greu sa faci o poza la Empire State Building. E foarte mare”.
“Foarte multi m-au incurajat ca fac un lucru bun, m-au felicitat, dar cand a venit vorba de sponsorizare mi-au spus ca nu au bani si continuat-o pe a lor, ca fac un lucru bun…”, povesteste de Mestre usor dezamagit.
Mari piedici a primit si pentru a intra si traversa China. Doar parcarea masinii intr-un terminal pentru cateva zile a costat echivalentul a 7.500 euro. Toata calatoria l-a costat pe spaniol 83.674 euro, inclusiv in accident din Germania.
Pentru China Rafael de Mestre si-a facut permis de conducere specific, dar mai complicat a fost cu masina pentru ca autoritatile cereau un certificat de la producator cum ca masina e sigura pentru a fi condusa in China – un fel de certificat de conformitate. Mestre le-a explicat ca Tesla Roadster se vinde aproape in toata lumea si ca ar fi absurd sa ceara asa ceva celor de la Tesla Motors, iar pana la urma a decis sa treaca de verificarile tehnice din China pentru a obtine de la ei certificatul respectiv.
“Ma puneau sa intru pe niste role pentru testarea masinii, insa garda la sol are 12 cm si nu aveam cum sa fac asta fara sa stric barele de protectie. S-a uitat la mine si a zis <<ok, il sarim pe asta>>. Era testul pentru franare!”, poveste de Mestre zambitor, dar totodata uluit.
A urmat apoi testul de lumini. “Semnalizare stanga, semnalizarea dreapta. <<Gata. Ati trecut testul>>. Urmatoarea zi am luat masina si am condus cat de departe am putut, cat de repede am putut!”, spune Rafael.
“Pe permisul de conducere mi-au scris Lafaer in loc de Rafael – asta in contexul in care ei nu pot pronunta litera <<R>>. Deci daca vor pot sa scrie si sa o si pronunte. Mestre n-au mai scris ca li s-a parut prea greu…”, isi aminteste spaniolul.
In tot acest timp masina a fost transportata pe platforma purtand pe ea niste hartii de averizare pe care scria ca e material exploziv, din cauza bateriilor litiu-ion.
“Sunt baterii litiu-ion in masina, la fel ca cele din calculatoarele portabile. Toata lumea le foloseste fara sa se gandeasca ca le-ar putea exploda in brate”, spune Rafael de Mestre.
In socanta China spaniolul aventurier spune ca n-a vazut cer albastru, iar un “ghid” a stat cu el tot timpul mai mult sa-l incurce si sa-l urmareasca.
“In China am vazut doar nori si un cer galben, marcat de poluare si nisip. L-am intrebat pe ghidul meu cand a vazut cer albastru ultima data si mi-a zis ca a vazut in poze, la televizor si ca poate fi vazut si pe viu aproape de granita cu Kazahstan. E incredibil! (…) Aveam un ghid, dar imi zicea sa o iau pe drumuri cu accesul interzis. Avea 100% rol de control ghidul meu. In mijlocul pustiului, stateam la un hotel si-mi odihneam picioarele. Cineva a batut la usa. Am crezut ca e room service. Era politia. <<De unde stiti ca sunt aici?!?>> M-au interogat vreo doua ore dupa care au plecat fericiti…”, spune Rafael.
El isi aminteste cat de uimiti au fost chinezii cand au vazut ca-si spala singur masina, la ei fiind inacceptabil ca proprietarul unei masini sport sa faca asta singur: “In China cine are o astfel de masina are 10 chinezi care lucreaza pentru el”.
Tot in China a experimentat si felurite forme de mass-media, iar punctul culminant a fost cand in timpul unui reportaj TV masina a fost inconjurata de curiosi care chiar s-au urcat in ea sa faca poze.
“N-am vazut niciodata atata lipsa de respect pentru proprietatea privata ca in China. In timpul unui reportaj TV au inceput sa se stranga oameni pe langa masina – vreo 30-40 – care au inceput sa o atinga si sa se urce in ea fara sa ceara voie, spunand sa stau linistit ca ei doar fac poze. Chiar daca am incuiat-o, decapotata fiind, au bagat mana si au tras de clante ca sa o descuie”, povesteste de Mestre.
Din China a plecat in Kazahstan unde a intampinat drumuri foarte proaste, pline cu pietre foarte mari. A avut parte chiar de escorta din partea unor voluntari care s-au oferit sa conduca inaintea lui si sa mute pietroaiele din drum.
“Apoi am ajuns in Rusia si acolo am gasit drumuri proaste. Ei ziceau ca fata de Kazahstan au drumuri bune. Si au. Dar in cateva secunde devin foarte proaste si cand rulezi cu 100-120 km/h e o mare problema. Deci daca mergeti in Rusia, nu conduceti noaptea. Si nu din cauza mafiei, ci din cauza drumurilor”, spune spaniolul.
Intrebat cum se vede Romania dupa toata aceasta experienta, Rafael povesteste incantat de reactiile pozitive pe care le-a primit de la hoteluri, acestea punandu-i la dispozitie tot ce are nevoie pentru a-si incarca masina.
“Au fost cei care au si promis cel mai convingator ca vor crea infrastructura de reincarcare”, potrivit lui de Mestre. In timpul acestei calatorii, dar si in timpul altor deplasari, spaniolul a inceput sa croseteze o harta a punctelor de reincarcare pentru masini electrice disponibile in lume. Ideea s-a concretizat chiar intr-un site, chargelocator.com, si intr-o aplicatie pentru smartphone.



Share:

Profilul utilizatorilor de iPhone: mai tineri, mai bogaţi şi mai bine educaţi decât fanii Samsung

Potrivit unui studiu al companiei de analiză Consumer Intelligence Research Partners (CIRP), utilizatorii de telefoane iPhone sunt în medie mai bine educaţi, mai tineri şi mai bogaţi decât cei care preferă soluţiile smartphone ale competitorului Samsung.
Astfel, în timp ce una din contra-reclamele Samsung lansate la adresa rivalului Apple ia în derâdere posesorii de telefoane iPhone, insinuând că produsele companiei din Cupertino mai sunt căutate doar de “tocilarii bătrâni”, în realitate situaţia pare să fie cu totul alta. Aşa zişii tocilari sunt de fapt tineri bine educaţi şi cu situaţie financiară mai bună decât posesorii de smartphone Samsung.
Studiul întocmit pe teritoriul Statelor Unite arată că cei mai mulţi utilizatori de telefoane iPhone se încadrează în segmentul de vârstă 25 - 34 ani, sunt absolvenţi de facultate şi au venit mediu sau peste medie. Acelaşi studiu arată că deşi cei mai mulţi utilizatori de smartphone Samsung se încadrează în acelaşi segment de vârstă 25 - 34 ani, proporţia celor care deţin diplomă de absolvent a unei forme de învăţământ superioare este mai mică, iar numărul celor cu venituri mici este mai mare.
Diferenţele observate pot fi explicate destul de uşor dacă aruncăm o privire asupra ofertei de produse Samsung. Spre deosebire de Apple, care până acum a oferit produse exclusiv din gama premium, în general mai scumpe decât media pieţei şi accesibile unei categorii restrânse de utilizatori, Samsung a ales o abordare generalistă, lansând modele smartphone pentru toate gusturile şi buzunarele.

Share:

Traduce pagina

Total vizite postari

Nume

E-mail *

Mesaj *

Blog Archive

Un produs Blogger.